tarkly_
mis on töökeskkonna riskianalüüs_
Töökeskkonna riskianalüüs on süsteemne protsess, mille eesmärgiks on tuvastada kõik töökeskkonnas esinevad ohutegurid, hinnata ohuteguritega kaasnevaid riske, koostada tegevusplaan nende kõrvaldamiseks või vähendamiseks, ning riskihindamise dokumenteerimine. Saadud dokument ongi töökeskkonna riskianalüüs. Tööandja peab töökeskkonna riskianalüüsi uuendama, kui:
- töötingimused või töökeskkond on oluliselt muutunud
- töövahendeid või tehnoloogiat on vahetatud või uuendatud
- on ilmnenud uusi andmeid ohuteguri mõju kohta inimese tervisele;
- õnnetuse või ohtliku olukorra tõttu on riskitase esialgsega võrreldes muutunud
- töötervishoiuarst on tervisekontrolli käigus tuvastanud töötaja tööga seotud haigestumise
kellele_
Seadus (TTOS) ei jäta just palju mänguruumi – Tööinspektsiooni iseteeninduskeskkonda (TEIS) peavad töökeskkonna riskianalüüsi esitama kõik tööandjad, kellel on vähemalt üks töölepinguline töötaja. Kohustus tuleneb töötervishoiu ja tööohutuse seadus (TTOS) § 1, § 12 ja § 13 ülamärkega 4. Erandiks on olukord, kus ettevõtte omanik ja ainus juhatuse liige on ühtlasi TÖR´is selle ettevõtte ainuke töölepinguline töötaja.
mida töökeskkonna riskianalüüs hõlmab_
Töökeskkonna riskianalüüsi puhul teeme alati rohkem, kui nõutakse. Esmalt seetõttu, et vältida mistahes riskide realiseerumist. Teiseks nõuab seadus riskianalüüsi uuendamist, mis on märkimisväärselt lihtsam ja kiirem, kui alusdokument on põhjalik ja korrektne.
Teenuses sisaldub:
- paikvaatlus tegevusruumidest ja kasutatavatest seadmetest tulenevate ohutegurite tuvastamiseks;
- töökeskkonna parameetrite mõõtmine;
- töökeskkonnast ja ametikohtadest tulenevate terviseriskide tuvastamine;
- olemasoleva töökeskkonna dokumentatsiooni auditeerimine;
- vestlused (vajadusel küsimustikud) töötajatega saamaks ettepanekuid töökeskkonna parendamiseks;
- ohuteguritest tulenevate riskide suuruse hindamine Euroopa Töötervishoiu ja Tööohutuse Agentuuri soovitatud maatriksil;
- riskide lubatavuse hindamine;
- realistliku tegevuskava loomine puuduste kõrvaldamiseks ühes prioriteetsete tegevuste, vastutavate isikute ja ajakavaga;
- riskianalüüsi vormistamine ja kättesaadavaks muutmine töötajale, juhtkonnale ja vajadusel ka tööinspektorile ning tulemustest töötajate teavitamine;
- tegevuskava täitmise kontrollimine
- töökeskkonna riskianalüüsi esitamine Tööinspektsioonile.
meie kogemused töökeskkonna riskianalüüsides_
Oleme oma praktikas viinud läbi töökeskkonna riskianalüüsi väga erinevates ettevõtetes ja organitsatsioonides, mis tegutsevad erinevates sektorites ja on väga erineva suuruse ja profiiliga.
- kontoritööd teostavad (mikro)ettevõtted;
- ehitusettevõtted, kus osaks töökeskkonnast on ehitusobjektid ja -platsid;
- veondus, kus osaks töökeskkonnast on mitmesugused transpordivahendid;
- logistika ja laondus, kus levinud riskideks on kasutatavad seadmed ja raskuste tõstmine;
- HoReCa sektor;
- vabaaja veetmise võimalusi pakkuvad ettevõtted (sh veekeskused, motokeskused);
- töötlev tööstus / tootmine, kus peamised riskid on seotud kasutavate seadmete, müra ja vibratsiooniga;
- mitmesugused haridusasutused (koolid, lasteaiad, lastehoiud);
- hoolekandeasutused (eakate ja erivajadustega inimeste hooldamisega tegelevad ettevõtted).
kasulikud viited_
- töötervishoiu ja tööohutuse korraldus ettevõttes – Tööelu portaal;
- riskianalüüs – Tööelu portaal;
- töökeskkonna sisekontroll – Tööelu portaal;
- Töötervishoiu ja tööohutuse seadus (TTOS) – Riigi Teataja.
miks tellida töökeskkonna riskianalüüs meilt_
ressursi kokkuhoid
Tellides töökeskkonna riskianalüüsi meilt, hoiate kokku ettevõtte personaliressurssi ja palgakulusid võimaliku lisanduva töökoha arvelt.
südamerahu
Teie ettevõtte töökeskkond on võimalikult ohutu ja töötajasõbralik, dokumentatsioon korras ning riskid maandatud.